Pola z kropkami oznaczają Wiry Morskie. Nie są tak groźne, jak się może wydawać, za to czasem kręci się tu coś wartościowego.

Morze Mgieł to miejsce, gdzie występują stworzenia nieznane nauce. Trzymaj harpuny w pogotowiu. Wielkiej krzywdy im nie zrobią, ale mogą kupić czas potrzebny na załadowanie dział

Aby dostać się do skarbu trzeba wpłynąć w Lagunę Czerwonej Wody, a to śmiertelnie niebezpieczne zadanie. Na szczęście to nie jedyna droga do zwycięstwa.

Fort należy umieścić w najlepszym możliwym miejscu na wyspie. Dzięki temu oprócz obrony portu będzie mógł także kontrolować odcinek szlaku wodnego.


Bardzo się przyda do obrony kopalń lub plantacji.

Zamiast eksploracji wysp możesz także odwiedzić Tawernę i spróbować swych sił w wykonywaniu różnorakich misji, jak przewóz dziwnych podróżników, lub nie całkiem legalnego ładunku.

Kiedy odkryjesz ostatnią z Kart Eksploracji na wyspie - należy ona do Ciebie! Możesz wywiesić tu swą Flagę i zainwestować w infrastrukturę przynoszącą zysk.

Mówiąc o niebezpieczeństwach czyhających na Morzu Mgieł - wspominaliśmy już o ogromnych, czarnych okrętach Piratów?

Nie są tacy mili, jak ich przedstawiają w filmach.

określa kolejne działania wykonywane na początku każdej kolejki:

- przesunięcie znacznika czasu

- zmiana pogody

- ruch jednostek AI

- atak NPCów

- usunięcie "przeterminowanych" kart

- ruch graczy

Wstega Tury

Koło czasu natomiast wskazuje pewne regularne wydarzenia, jak na przykład zbiory, dobór Kart Akcji czy też odkrycie kolejnej Karty Zdarzeń, która wpływa na całe Morze Mgieł.

W zależności od siły wiatru okręty mogą płynąć szybciej, lub wolniej. Pogoda wpływa też na szereg innych możliwych lub niemożliwych do przeprowadzenia akcji.

U góry planszy umieszczony został panel warunków pogodowych

Okręty przemieszczają się po szlakach wodnych. Ty decydujesz, w którą stronę wiedzie ich kurs.

Karty Eksploracji rozmieszczone losowo na wyspach, zapewniają niepowtarzalne emocje odkrywania.

Planszę gry stanowi mapa nowo-odkrytego archipelagu na Morzu Mgieł. 

Sylwetka czarnego okrętu na mapie oznacza miejsce, gdzie widuje się Latającego Holendra. To nie jest dobre miejsce...

Każda wyspa posiada Kotwicowisko. Może ono awansować do rangi Doków, jeśli obok niego powstanie Fort.

Pomiędzy skałami można wypatrzyć sekretne przejścia. Aby z nich skorzystać potrzeba odpowiedniej Karty Akcji z mapą mielizn.

Morze Mgieł jest niezbadane. Istnieje to cały szereg dziwnych miejsc, jak na przykład Przejście Południowo-Północne. 

Jeśli widzisz rzeczy, których nie można racjonalnie wytłumaczyć, słyszysz dziwne, niepokojące dźwięki i głosy - nie biegnij od razu do lekarza. Na Morzu Mgieł wszystko to może okazać się całkiem normalne.

 

Nie zdziw się, jeśli odkryjesz ślady starożytnych kultur, obcych cywilizacji, czy wielkich stworzeń.

To przecież Morze Mgieł! 

 

Karty Eksploracji

 - umieszczane na wyspach: przygody, zadania, magiczne miejsca skarby, jaskinie i inne ...

 

Karty Tawerny

- hazard, ciekawe misje i rozróby.

 

Karty Przygód Morskich

- kiedy żegluje się po Morzu Mgieł dziwne rzeczy mogą się przytrafić ,.

 

Karty Akcji

- szereg różnych przydatnych rzeczy, które mogą odmienić losy.

 

Karty Zdarzeń

- trzęsienia ziemi, tsunami, mgły ...

Talie kart:

Najciekawsze miejsce znajduje się mniej więcej pośrodku planszy. To Wyspy Labiryntu. Gdzieś tu Konkwistadorzy ukrywają swój legendarny Skarb. Ten, komu uda się go zdobyć - wygrywa grę!

 

W archipelagu można znaleźć dwie Faktorie handlowe, zwane także Tawernami. Tu można zamienić wszystkie zdobycze na pieniądze, złapać intratną "fuchę", lub oddać się hazardowi

Bezludna Wyspa - kiedy znajdziesz gdzieś na plaży "List w butelce".