Tło tej strony stanowi plansza testowa. Nie jest to jeszcze jej finalny wygląd!

Bezludna Wyspa - kiedy znajdziesz gdzieś na plaży "List w butelce".

 

W archipelagu można znaleźć dwie Faktorie Handlowe, zwane także Tawernami. Tu można zamienić wszystko na pieniądze i złapać intratną "fuchę".

Najciekawsze miejsce znajduje się mniej więcej pośrodku planszy. To Wyspy Labiryntu. Gdzieś tu Konkwistadorzy ukrywają swój legendarny Skarb. Ten, komu uda się go zdobyć - wygrywa grę!

Talie kart:

Karty Eksploracji

 - umieszczane na wyspach: przygody, zadania, magiczne miejsca skarby, jaskinie i inne ...

 

Karty Tawerny

- hazard, ciekawe misje i rozróby.

 

Karty Przygód Morskich

- dziwne rzeczy mogą się przytrafić , kiedy żegluje się po Morzu Mgieł.

 

Karty Akcji

- ponad 40 różnych rzeczy, które mogą czasem uratować Ci życie.

 

Karty Zdarzeń

- trzęsienia ziemi, tsunami, mgły ...

Uwaga:

Jeśli widzisz rzeczy, których nie można racjonalnie wytłumaczyć, słyszysz dziwne, niepokojące dźwięki i głosy - nie biegnij od razu do lekarza. Na Morzu Mgieł wszystko to może okazać się całkiem realne.

 

Czy będziesz jednym z tych, którzy ośmielą się zostać Władcą Morza Mgieł?

 

Nie musisz być ekspertem aby wygrać, wystarczy, że wykażesz się odwagą, inteligencją, kreatywnością i dobrą analizą sytuacji. 

Pomiędzy skałami można wypatrzyć sekretne przejścia. Aby ich użyć będziesz potrzebować odpowiedniej Karty Akcji z mapą mielizn.

Każda wyspa posiada Kotwicowisko. Może ono awansować do rangi Portu, jeśli zdecydujesz się wybudować obok niego Fort.

Sylwetka czarnego okrętu na mapie oznacza miejsce, gdzie widuje się Latającego Holendra. To nie jest dobre miejsce...

Planszę gry stanowi mapa nowo-odkrytego archipelagu na Morzu Mgieł. 

Karty Eksploracji rozmieszczone losowo na wyspach, zapewniają niepowtarzalne emocje odkrywania.

Okręty przemieszczają się po szlakach wodnych. Ty decydujesz, w którą stronę wiedzie ich kurs.

Powyżej mapy umieszczony został panel warunków pogodowych

W zależności od siły wiatru możesz płynąć szybciej, lub wolniej. Pogoda wpływa też na szereg innych możliwych lub niemożliwych do przeprowadzenia akcji.

Zegar natomiast wskazuje na pewne, regularne wydarzenia, jak na przykład zbiory, dobór Kart Akcji czy też odkrycie kolejnej Karty Zdarzeń, która wpływa na całe Morze Mgieł.

Żetony, które pojawiają się na planszy:

- Okręty graczy
- Okręty "AI": Piraci, Konkwistadorzy
- Potwory Morskie
- Tratwy z rozbitkami
- Plantacje i kopalnie
- Forty i baterie dział
- Podróżnicy
- Skrzynie i beczki
- Flagi
- Skarby
- i jeszcze kilka innych...

Mówiąc o niebezpieczeństwach czyhających na Morzu Mgieł - wspominaliśmy już o ogromnych, czarnych okrętach Piratów?

Nie są tacy mili, jak ich przedstawiają w filmach.

Kiedy odkryjesz ostatnią z Kart Eksploracji na wyspie - należy ona do Ciebie! Możesz wywiesić tu swą Flagę i zainwestować w infrastrukturę przynoszącą zysk.

Zamiast eksploracji wysp możesz także odwiedzić Tawernę i spróbować swych sił w wykonywaniu różnorakich misji, jak przewóz dziwnych podróżników, lub nie całkiem legalnego ładunku.

Inne żetony występujące w grze

- Kapitanowie i oficerowie
- Marynarze i Armaty
- Złote i srebrne monety
- Żetony Doświadczenia
- Monety Piratów
- Żetony uszkodzeń
- Numeratory
- i inne...

Aby dostać się do skarbu trzeba wejść w Lagunę Czerwonej Wody, a to śmiertelnie niebezpieczne zadanie. Na szczęście to nie jedyna droga do zwycięstwa.

Uważaj na Morskie Potwory. Mają pociąg do zaskakującego ataku znikąd. Trzymaj działa i harpuny gotowe do odparcia furii ich pierwszego uderzenia.

Żółte pola z kropkami oznaczają Wiry Morskie. Nie są tak groźne, jak się może wydawać, za to czasem kręci się tu coś wartościowego.