Bezludna Wyspa - kiedy znajdziesz gdzieś na plaży "List w butelce".

 

W archipelagu można znaleźć dwie Faktorie handlowe, zwane także Tawernami. Tu można zamienić wszystkie zdobycze na pieniądze, złapać intratną "fuchę", lub oddać się hazardowi

Najciekawsze miejsce znajduje się mniej więcej pośrodku planszy. To Wyspy Labiryntu. Gdzieś tu Konkwistadorzy ukrywają swój legendarny Skarb. Ten, komu uda się go zdobyć - wygrywa grę!

Talie kart:

Karty Eksploracji

 - umieszczane na wyspach: przygody, zadania, magiczne miejsca skarby, jaskinie i inne ...

 

Karty Tawerny

- hazard, ciekawe misje i rozróby.

 

Karty Przygód Morskich

- kiedy żegluje się po Morzu Mgieł dziwne rzeczy mogą się przytrafić ,.

 

Karty Akcji

- szereg różnych przydatnych rzeczy, które mogą odmienić losy.

 

Karty Zdarzeń

- trzęsienia ziemi, tsunami, mgły ...

Jeśli widzisz rzeczy, których nie można racjonalnie wytłumaczyć, słyszysz dziwne, niepokojące dźwięki i głosy - nie biegnij od razu do lekarza. Na Morzu Mgieł wszystko to może okazać się całkiem normalne.

 

Nie zdziw się, jeśli odkryjesz ślady starożytnych kultur, obcych cywilizacji, czy wielkich stworzeń.

To przecież Morze Mgieł! 

 

Morze Mgieł jest niezbadane. Istnieje to cały szereg dziwnych miejsc, jak na przykład Przejście Południowo-Północne. 

Pomiędzy skałami można wypatrzyć sekretne przejścia. Aby z nich skorzystać potrzeba odpowiedniej Karty Akcji z mapą mielizn.

Każda wyspa posiada Kotwicowisko. Może ono awansować do rangi Doków, jeśli obok niego powstanie Fort.

Sylwetka czarnego okrętu na mapie oznacza miejsce, gdzie widuje się Latającego Holendra. To nie jest dobre miejsce...

Planszę gry stanowi mapa nowo-odkrytego archipelagu na Morzu Mgieł. 

Karty Eksploracji rozmieszczone losowo na wyspach, zapewniają niepowtarzalne emocje odkrywania.

Okręty przemieszczają się po szlakach wodnych. Ty decydujesz, w którą stronę wiedzie ich kurs.

U góry planszy umieszczony został panel warunków pogodowych

W zależności od siły wiatru okręty mogą płynąć szybciej, lub wolniej. Pogoda wpływa też na szereg innych możliwych lub niemożliwych do przeprowadzenia akcji.

Koło czasu natomiast wskazuje pewne regularne wydarzenia, jak na przykład zbiory, dobór Kart Akcji czy też odkrycie kolejnej Karty Zdarzeń, która wpływa na całe Morze Mgieł.

Wstega Tury

określa kolejne działania wykonywane na początku każdej kolejki:
- przesunięcie znacznika czasu
- zmiana pogody
- ruch jednostek AI
- atak NPCów
- usunięcie "przeterminowanych" kart
- ruch graczy

Mówiąc o niebezpieczeństwach czyhających na Morzu Mgieł - wspominaliśmy już o ogromnych, czarnych okrętach Piratów?

Nie są tacy mili, jak ich przedstawiają w filmach.

Kiedy odkryjesz ostatnią z Kart Eksploracji na wyspie - należy ona do Ciebie! Możesz wywiesić tu swą Flagę i zainwestować w infrastrukturę przynoszącą zysk.

Zamiast eksploracji wysp możesz także odwiedzić Tawernę i spróbować swych sił w wykonywaniu różnorakich misji, jak przewóz dziwnych podróżników, lub nie całkiem legalnego ładunku.

Fort należy umieścić w najlepszym możliwym miejscu na wyspie. Dzięki temu oprócz obrony portu będzie mógł także kontrolować odcinek szlaku wodnego.

Bardzo się przyda do obrony kopalń lub plantacji.

Aby dostać się do skarbu trzeba wpłynąć w Lagunę Czerwonej Wody, a to śmiertelnie niebezpieczne zadanie. Na szczęście to nie jedyna droga do zwycięstwa.

Morze Mgieł to miejsce, gdzie występują stworzenia nieznane nauce. Trzymaj harpuny w pogotowiu. Wielkiej krzywdy im nie zrobią, ale mogą kupić czas potrzebny na załadowanie dział

Pola z kropkami oznaczają Wiry Morskie. Nie są tak groźne, jak się może wydawać, za to czasem kręci się tu coś wartościowego.